Retourbeleid
Retourbeleid & Restituties
Als je niet tevreden bent met je bestelling, heb je altijd het recht deze te retourneren.
Retourneren is mogelijk binnen 30 dagen. De volgende informatie is nodig om je ruil/terugbetalingsverzoek te verwerken:
- Producten moeten in originele staat zijn met originele labels en etiketten.
- De verpakking mag niet beschadigd zijn en moet in originele staat verkeren.
- De retourzending moet een retourformulier bevatten. Stuur een e-mail naar de klantenservice om het retourformulier te ontvangen en de retour aan te melden.
- De geretourneerde goederen mogen geen gebruikssporen vertonen.
- Bestelnummer
Foto- of videomateriaal waarop het probleem duidelijk te zien is (voor producten die beschadigd, niet zoals beschreven en onjuist zijn ontvangen)
Als het probleem gegrond wordt bevonden, vergoeden we alle kosten om zo snel mogelijk een vervangend product te leveren.
Als de geretourneerde goederen niet aan deze voorwaarden voldoen, kunnen we je retourzending helaas niet in behandeling nemen. We behouden ons het recht voor om geretourneerde goederen te weigeren als we vermoeden dat ze buiten onze schuld zijn gebruikt of beschadigd.
Controleer altijd of je pakket een Track & Trace-code heeft. Zonder bewijs van verzending met een Track & Trace-code worden zoekgeraakte retourzendingen niet vergoed. Het versturen van je retourzending per post zonder Track & Trace-code is op eigen risico. Als klant ben je verantwoordelijk voor de kosten van de retourzending, inclusief eventuele douanekosten. Retourkosten worden niet gerestitueerd.
Als het pakket de status “lost in transit” heeft, zijn wij niet verantwoordelijk voor de retourzending.
Alle te retourneren goederen moeten worden verzonden naar:
No. 31 Shaotang Road, Qianqiao StreetHuishan District; Wuxi 214000
Provincie Jiangsu, China
Terugbetaling:
Zodra we je retourzending hebben ontvangen, laten we je per e-mail weten dat we de retourzending hebben ontvangen. Binnen 7 dagen nadat we je retourzending hebben verwerkt, storten we het aankoopbedrag terug op je rekening.
Producten die aan een of meer van de volgende voorwaarden voldoen, kunnen helaas niet worden geretourneerd:
- Verzegelde producten: Als de verzegeling is verbroken, kunnen deze producten niet worden geretourneerd.
- Producten die door de aannemer zijn vervaardigd volgens specificaties van de consument (maatwerk).
- Die duidelijk persoonlijk van aard zijn.
- Die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.
- Producten zoals ondergoed, damesondergoed, panty's en verzorgingsproducten vallen niet onder het retourrecht. De reden hiervoor is hygiëne. Deze producten kunnen dus niet geretourneerd worden en worden niet in behandeling genomen.
- Producten moeten binnen 30 dagen na aankomst worden geretourneerd.
Annulering van bestellingen:
Het is alleen mogelijk om je bestelling te annuleren 5 minuten nadat je de bestelling hebt geplaatst. Na 5 minuten worden onze bestellingen gestopt in verwerking en is annuleren daarna helaas niet meer mogelijk.
Om je bestelling te annuleren, kun je contact met ons opnemen via info@couture-amsterdam.nl nadat je de bestelling hebt geplaatst.
Retourzendingen zijn altijd op risico van de verzender, retourkosten worden niet vergoed.
Vertraagde of gemiste terugbetalingen:
Als je nog geen terugbetaling hebt ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening opnieuw.
Neem daarna contact op met je creditcardmaatschappij, het kan even duren voordat je terugbetaling officieel is verwerkt.
Neem vervolgens contact op met je bank. Er is vaak een bepaalde verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt.
Als je dit allemaal hebt gedaan en nog steeds geen restitutie hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.
Bestelling niet opgehaald/Verkeerd adres/Geweigerde pakketten:
Als een bestelling niet op tijd wordt opgehaald, als het adres onjuist is of als de bestelling bij aankomst wordt geweigerd/afgewezen en opnieuw naar ons wordt verzonden, kan deze worden geannuleerd. De koper is echter verantwoordelijk voor ALLE extra kosten, inclusief retourzending en opnieuw verpakken, van in totaal 20 euro. De kosten van deze extra kosten worden afgetrokken van de betaling van de klant. Het resterende bedrag wordt binnen 7 werkdagen terugbetaald. Je bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten voor het retourneren van je artikel. Verzendkosten worden niet terugbetaald.
Overige vragen:
Neem contact op via info@couture-amsterdam.nl. We streven ernaar binnen 24 uur te reageren. Vergeet niet je ordernummer te vermelden.